Spam stoppen & Hulp bij spam stoppen

Ontvangt u (te)veel berichten die u als spam ervaart? Controleer dan of het spamfilter dat u bij uw mailaccount heeft gekregen is ingeschakeld. Als dat het geval is, dan is het spamfilter misschien niet juist of voor uw mailbox niet juist geconfigureerd en/of fijn afgestemd. U vindt het spamfilter en instellingen in het hostingbeheerpaneel. Een handleiding is er ook en vindt u hier.

Hulp met instellen in 3 stappen

Op verzoek helpt Think Webdesign u met het juist instellen van het spamfilter en direct ook het fijn afstemmen daarvan. De eerste stap die u zet is een e-mail sturen naar Think Webdesign met de mededeling dat u (te)veel last heeft van spam. Nadat u een reactie heeft ontvangen volgt u de stappen 1 t/m 3 hieronder. Het lijkt misschien ingewikkelder dan het is:

In de regel geldt:
U wilt dat het spamfilter minder streng ingesteld wordt als u berichten ontvangt die legitiem zijn maar toch als spam gemarkeerd zijn.
U wilt dat het spamfilter strenger ingesteld wordt als u (nog steeds)berichten ontvangt die u als spam ervaart maar niet als zodanig zijn gemarkeerd.
U merkt op dat het spamfilter té streng ingesteld is als u één of meer berichten ontvangt die als spam gemarkeerd zijn, maar geen spam is.

Kosten hulp met instellen

Het laten activeren, instellen en fijn afstemmen van het spamfilter is net als het spamfilter zelf voor klanten van Think Webdesign kosteloos: zolang het arbeidstijd tegoed toereikend is, daarna tegen additionele vergoeding. Afhankelijk van het aantal mailboxen, het aantal online formulieren, het aantal websites, het type account en of Think Webdesign met u mee gaat kijken in uw mailbox en voor welke periode, neemt het tijdbestek vanaf 10-15 minuten in beslag.

11 tips (die u makkelijk zelf kunt doen) om spam te voorkomen

  1. Klik in berichten die u als spam ervaart (en 9 van de 10 keer ook spam is) nooit op een link ‘afmelden’, u ontvangt dan vaak meer spam
  2. Klik nooit op een scherm dat u te zien kunt krijgen om de afzender van spam op de hoogte te stellen dat u het bericht ontvangen heeft
  3. Volg nooit zomaar een link in een e-mailbericht. Als u de muiscursor over de link plaatst zónder te klikken, ziet u waar ernaar verwezen wordt
  4. Meestal bevatten spamberichten (opzettelijke) typefouten, bijvoorbeeld om kennis van de geadresseerde/lezer te bepalen
  5. Domeinnaam instanties kunnen u soms mail sturen over controle domeinnaam houder, administratie, maar nooit facturen, als u twijfelt gewoon verwijderen
  6. Als uw e-mail via de mailserver van Think Webdesign loopt en u gebruikt IMAP verplaats spam dan naar de spamfolder (deze is zelf lerend).
  7. Meld u uw website her en der aan (linkfarms o.i.d.) en/of met uw e-mailadres, bereid u dan voor op (bergen)spam
  8. Er komt meestal meer spam binnen op een e-mailadres dat begint met info@ Overweeg een ander e-mailaccount als mogelijk
  9. Draait naast het spamfilter op de mailserver van Think Webdesign dat gratis is voor klanten van Think Webdesign, zelf nog een spamfilter
  10. Stuur geen nieuwsbrief vanaf uw e-mailaccount en binnen het kader van direct mailings niet meer dan 1x naar een niet bestaand e-mailadres
  11. Soms komt u niet van nieuwsbrieven of bepaalde berichten af en ze worden met geen mogelijkheid als spam herkent. In veel programma’s zijn regels in te stellen die e-mailberichten waar bepaalde woorden of zinnen in voorkomen verplaatsen naar een map ongewenste items of verwijderen. Ook hier kan Think Webdesign u helpen met instellen op afstand.